Artykuły

Wycieczka w Góry Świętokrzyskie

W dniu 9 czerwca 2022 klasy 5a i 5c pojechały na dwudniową wycieczkę w Góry Świętokrzyskie.

Pierwszym punktem programu wycieczki było zwiedzanie ruin zamku Krzyżtopór w Ujeździe. Następnie pojechaliśmy do Krzemionek Opatowskich. Jest to  rezerwat archeologiczny chroniący zespół neolitycznych kopalń krzemienia pasiastego. W 1994 roku Krzemionki zostały uznane za pomnik historii Polski, a w 2019 roku podjęto decyzję o wpisaniu regionu na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Później był pobyt w parku rozrywki Sabat Krajno, gdzie dzieci podziwiały miniatury słynnych światowych budowli i korzystały z wielu atrakcji parku. Na zakończenie pobytu uczniowie obejrzeli 2 seanse w kinie 6D.

Drugiego dnia udaliśmy się do Św. Katarzyny, gdzie w Muzeum Minerałów z bliska mogliśmy obejrzeć kamienie naturalne pochodzące z całego świata. Obejrzeliśmy również proces obróbki jubilerskiej kamieni szlachetnych. Następnie pojechaliśmy do Huty Szklanej skąd pieszo udaliśmy się do Sanktuarium na Świętym Krzyżu. Podziwialiśmy widok z Łysej Góry na gołoborza, zwiedziliśmy krypty oraz kościół.